Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av jagojag - 17 augusti 2011 23:28

Ännu en dag till ända. Reflekterar över allt jag ser, säger, och gör. Vad fint det är att ha vänner. På alla plan. Fint att få, fint att ge.

Kära far räddar min kolonilott. Han klipper gräs och snickrar, ser till att jag kommer ikapp. Mycket kärlek där.

Vän kommer på besök framåt kvällen. Har med sig frukt och glass. Samtal på samtal, timmen blir sen. Bara samförstånd och delande. Tack för den fina kvällen, skönt att ha dig här.

Vi var i skogen idag, jag och "storasysters" barn. När vi kom tillbaka var middagen framdukad, nya gummistövlar och badrock fick vi med oss hem.

"-Innan du köper nåt, kolla med mig först, kanhända har jag det i någon låda". Mätta magar och ett glatt humör, och uppskattning som får oss att växa.

Sitter här i kvällen och hör sonen skratta inifrån sitt rum tillsammans med bästa polaren. Små pusselbitar som får mig att må bra.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards